Thursday, July 7, 2011

Lelaki Vs Perempuan

hangpa nak melawan boleh datang sini.. 

assalamualaikum..

aku budak baru lagi dalam berblog blog ni..jadi segala macam segmen pejadah aku akan join untuk bagi tahu hangpa semua aku pun ade blog, diulang AKU PUN ADE BLOG..

yang first ni macam yang korang baca dekat tajuk tu..dan semestinya credit untuk brader Umar faruq ni..

entry yang bersama dengan (=) segmen yang aku join kali ni aku akan relate kan dengan entry satu hamba Allah ni, blog dia life and love..- aku tak rase aku kene bagi sebab untuk ape segala macam yang aku buat, right??

ape yang hamba Allah (hA) ni kate ialah :-

==> tangan lembut yang menghayun buaian juga mampu menggoncang dunia..
==> syurga itu dibawah tapak kaki ibu..
==> seorang ibu boleh menjaga 10 anak, 10 anak belum tentu mampu menjaga seorang ibu..
==> kecil dikandung ibu besar dikandung adat..
==> untung anak lelaki cari carikan, untung anak perempuan nanti nantikan..

okay dude, chick..hangpa rasa semua tu betul?? meh sini aku pulak story..

untuk arrow pertama - ade tak satu penjelasan tepat tentang bagaimana dunia itu mungkin digoncang oleh tangan tangan lembut berikut?? i don't think so mothafarka!! satu damn skandal juga mampu menggoncangkan dunia..satu kes bayi yang dibuang oleh ibunya sendiri juga mampu menggoncangkan dunia..satu kes rasuah yang yang melibatkan kaum kaum hawa yang memang sangat teruja untuk berada paling atas seperti Yingluck Shinawatra juga boleh menggoncang dunia ni..dizaman jahiliyah bertamadun sekarang ni tak ade lagi tangan tangan lembut yang menggoncang dunia dengan kebaikan melainkan keburukan semata..even tangan lembut tu menggoncang dunia as a pemimpin wanita dunia pertama sekali pun, aku bet mesti ade shitt disebalik semua tu..

"owhh, you sound so pasti damn noob!!"
-hell yeah sistar, sebabnye, diulang sekarang kita sudah kembali ke zaman jahiliyah..cuma sekarang dalam keadaan bertamadun"

lawa kan mata dia? penuh dengan muslihat!!

point kedua hA ni - memang syurga itu dibawah tapak kaki ibu..tapi itu bukan bermakna hangpa boleh nampak kalau korang tengok bawah tapak kaki ibu hangpa tu..and hangpa pun bukan boleh pergi syurga yang dekat bawah tapak kaki ibu hangpa tu balik hari..lol!! pepatah itu untuk hangpa, hangpa, hangpa dan aku tak derhaka dekat ibu masing masing..but genius gurlz, hang boleh masuk syurga ke kalau hang derhaka dekat ayah hang..hang sedar tak golongan golongan ayah, which is obviously berjantina lelaki nilah yang akan menjadi pelindung sesebuah keluarga, pelindung kaum kaum hawa yang lemah ni semua..

"hallo noob boy, bapak aku tinggalkan family dari waktu aku kechik lagi, mak aku yang kerja..hidup jer kami sampai sekarang"
-hallo too clever gurl, akal hang letak kat celah mana?? kalau bapak hang takda boleh wujud ke hang dalam rahim ibu hang tu?? pernah terpikir kenapa hang tak ade adik sampai sekarang?? lol..lagi satu ni, kalau takde bos yang berjantina lelaki tu hang ingat mak hang boleh ada kerja ka?? perempuan uruskan bisness?? memang lingkuplah, dengan sifat gabra cerewet ape jadah yang diadun sebati tu semua..citt!!

yes we are!! don't you little gurl?? huh..

seterusnya dari hA - hangpa buat lawak ke apa?? memanglah semua anak itu lelaki..lol..pikir pakai akal larh sistar..takkan semua kesepuloh sepuloh anak yang tak nak jaga ibu dia tu lelaki..ape doe yang hang pikir masa masukkan kan point ketiga tu?? hang ingat ibu jer yang jaga anak dia?? cuba hang tengok sebelah hang tu, tu bukan ayah hang ke yang tengah penat same same jage hang, kerja siang malam sebab nak sumbat mulut hang makan sepuloh kali sehari atleast..tu bukan abang hang ker, bukan adik lelaki hang yang selalu protect hang sebagai adik perempuan dia, kakak dia??

"again noob, aku kakak sulung, aku yang protect adik adik aku..and aku anak perempuan yang ade tanggung jawab dekat suami aku, tapi aku jage jer parent aku yang dah tua ganyut tu.."
- damn suck gurl, will you fight for your little brother?? i meant physical fighting..and hang ingat hang boleh jaga ker parent hang tu kalau suami hang yang berjantina lelaki tu tak baik hati izin kan?? geleng kepala aku lah dengan hangpa ni..

comel kan?? mane jantan mane betina??

empat dan lima dari hA - ape kene ngena pulak kandung ibu kandung adat tu semua dengan istimewanya perempuan? takkan hangpa nak bapak hang pulak yang mengandung?? lol!! nak kata ade peribahasa yang mention jantina perempuan?? bapa borek anak rintik bukan peribahasa yang mention lelaki ker?? then, untung anak lelaki ni cari carikan sebab anak lelaki ni jenis yang suka cabaran dan usaha sendiri..boleh dikatakan hampir 98% anak lelaki dalam dunia ni tak termasuk anak anak manja, tak suka susahkan ibu bapa dia mintak duit hari hari semata mata untuk beli keperluan diri sendiri macam spender habaq hang..yang anak perempuan ni pulak, nak beli gula gula pun mintak mak bapak..

"noob noob..bapa borek anak rintik tu untuk kebaikan jerr ke?? lagi satu ni, hA tu kata untung anak perempuan nanti nantikan..bukan anak perempuan suka meminta minta..
-gurl gurl..aku tak kate pun peribahasa tu untuk kebaikan..aku just tunjuk ade jugak peribahasa yang gunakan jantina lelaki doe..okay, kali ni hang betul..nanti nantikan?? memang larh, adat jer lelaki yang masuk meminang, perempuan tunggu jer..hang sebagai perempuan nak masuk meminang dulu, nak melamar dulu??

soo swett asshole!!

tak cukup hebat ke lelaki sanggup habiskan juta juta ringgit hanya untuk seorang perempuan??
tak cukup hebat ke lelaki sanggup menebalkan muka dia untuk seorang perempuan yang macam hang??
tak cukup hebat ke lelaki yang mampu menahan nafsu depa yang bergelora giler time tengok hang pakai seksi nak mampus tu??



percayalah, manusia pertama yang Allah cipta itu Nabi Adam yang berjantina lelaki, Nabi Nabi dan Para Rasul juga adalah lelaki, malah Nabi Muhammad S.A.W junjungan kita juga seorang lelaki..manakala perempuan itu pula dicipta dari rusuk seorang lelaki, which is tempat mereka di sisi seorang lelaki, bukan dibawah tapak kaki atau di atas kepala..

caution : perempuan tak boleh kencing berdiri!! puasa pun belum tentu cukup sempurna 30 hari berturut turut tu..lolz..AKU LELAKI SELAMANYA!!

12 comments:

puteraduyong said... [psychic talk]

hang punya pandangan bernas dan jelas...

EARNic said... [psychic talk]

bijak bro ni

nOobieStesT said... [psychic talk]

@EARNic

noob always noob

nOobieStesT said... [psychic talk]

@puteraduyong

bagi lelaki bernas r..perempuan??

iemanizam said... [psychic talk]

lelaki just terlalu hebat..yeah

BudakBudak said... [psychic talk]

::DAri segmen umar faruq! :)

sebenarnya,ade yg bleh diterima, ade yg boleh ditrima..

and 'pepatah' yang 'syurga dibawah tapak kaki ibu' tu adalah hadis nabi... macam ade yg tak kena dengan statement yg itu...

btw,nice entry and maaf kalau teguran saya terkasar... :)

Shaherah said... [psychic talk]

wah panjang nyer.. biase lar kan.. lelaki ke perempuan ke.. tak boleh nak tahu siapa yang lebih.. siapa yang kurang.. Sebab Allah cipta sama adil.. Tak kira lar lelaki ke perempuan ke.. Lelaki ngan perempuan memang dicipta untuk saling melengkapi.. ^_^

shera pun ade join segmen ni au.. kalau nak tengok kat sini au..

http://laluan-kehidupanku.blogspot.com/2011/07/segmen-lelaki-vs-perempuan.html

Rean said... [psychic talk]

dtg dan follow sini..join segmen yg sama :)

nOobieStesT said... [psychic talk]

@iemanizam

yeah dude

nOobieStesT said... [psychic talk]

@Cik Arda :D

its okay sis..semua orang ade pndpt masing2..just phmkan kaitan haadis nabi tu dengan seorang ayah..

peace cha

nOobieStesT said... [psychic talk]

@Shaherah

yeah, sure, pleasure to..nothing personal k..

nOobieStesT said... [psychic talk]

@iMBobo

will visit yours

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...